Toyota не отстъпва от позицията си, че двигателят с вътрешно горене (ДВГ) далеч не е приключил своята история. Напротив, според компанията той има дълго бъдеще напред, особено бензиновият, съобщава Motor1.
Тя е разработила нова архитектура за 1,5- и 2-литрови ДВГ, които смята да използва за практически всякакви превозни средства, независимо от тяхното задвижване. Новината потвърждава и вицепрезидентът на Toyota Europe Андреа Карлучи.
В разговор за Automotive News Карлучи споделя: „Опитваме се да оптимизираме новият двигател за всякакво приложение, включително електрическо, хибрид или водород“. EV с ДВГ не означава ли хибрид?
Не и ако двигателят се използва само за генератор за удължаване на пробега и няма пряка връзка с колелата. Това са т.нар. EV с удължен пробег. Те позволяват на ДВГ да работи по-ефикасно и оптимално, като захранва батерията и се постига оптимален баланс между емисии и пробег.
Сред потвърдените от Toyota нови агрегати са атмосферен и турбо 1,5-литрови версии, както и по-голям 2-литров с турбо. Основен фокус ще е ефикасността, но това не означава, че двигателите са „скучни“. Напротив, по-големият ще има и спортна версия за GR модели, както и състезателна с до 600 к.с.
Карлучи отбелязва, че тези двигатели ще могат да работят не само с традиционен бензин. Ще са съвместими и с биогорива, синтетични горива и дори водород.
„Всички взимат ДВГ платформа и я електрифицират в някаква степен. Затова защо ние да не направим платформа, която е EV в основата си и да видим колко можем да я адаптираме да бъде използвана като plug-in или пълен хибрид, без да жертваме нейните силни страни“, допълва Карлучи.
Той подкрепя и позицията на Акио Тойода, че EV не са единственият път към декарбонизацията. Според него разнообразието от задвижвания и свободата за клиентите да избират са ключови. „Няма да налагаме EV в пазари, където няма търсене за тях“, допълва Карлучи.